scr

Dneska mě Vodafone namíchl

Dneska mě Vodafone namíchl
5 (100%) 2 votes

Už nějaký ten rok jsem u Vodafone. Když jsem si kdysi koupil svůj první smartphone (iPhone 3gs), tak jsem k Vodafonu přešel, protože mi přišlo, že nabízel nejlepší poměr ceny a kvality mobilního internetu. Tehdy se neřešilo žádné FUP. Všichni měli Nokie a já si vesele využíval Facebook a další appky, které tehdy lidé neznali.

Už tehdy jsem věděl, že to bude budoucnost a za pár let budou mít to co já, všichni. Vodafone mi za pár stovek nabízel 600 MB FUP a dalších 600 MB navrch jako bonus. Nedalo se to vyčerpat. V dnešní době mi nestačí ani 1,2 GB a to mají pomalu všechny aplikce zakázaný přístup k internetu. Facebook je asi hodně nenažraný. Pamatuji si, jak jsem tehdy z parku psal kamarádům, kteří seděli u počítače na Facebooku a nechápali, jaktože jim píšu, když nejsem doma. 3G tehdy jelo velmi svižně, protože ho skoro nikdo nepoužíval. LTE nebylo potřeba.

Konec nostalgie. O tom jsem psát nechtěl.

Přišla mi SMSka od společnosti KRUK, která se stará o vymáhání pohledávek pro Vodafone. Polil mě studený pot, protože jsem si vzpomněl na zkušenost s Logicallem a jejich vymáháním za neoprávněné užití obrázku 300x200px na mém webu. 8000 Kč chtěli. To je však jiný příběh ze světa vymáhání pohledávek.

KRUK mi pak ještě další den poslal dopis. Po telefonátu s paní mi sdělili, že Vodafone dlužím 1400 Kč za neuhrazenou fakturu a penále. Přitom já své závazky vždy platím.

Chyba se stala nějaký měsíc zpátky v tom, že jsem potřeboval změnit fakturační údaje. Z právnické osoby na fyzickou. Myslel jsem si, že někde v samoobsluze změním pár polí a bude to vyřešené. Musel jsem však psát na firemní péči. Nejdříve jsem nebyl schopný dohledat číslo smlouvy. Paní na něm trvala i když všechny další údaje měla. Nakonec se mi to podařilo, ale vzápětí mi psala, že jsem nedodal výpis z živnostenského rejstříku.

Komunikace probíhala přes e-mail a když jsem dokumenty posílal, tak jsem neodpovídal na daný e-mail, ale poslal nový. To byla chyba, protože na mail mi nikdo neodpověděl. Žádný přímý kontakt na paní, co to vyřizovala, tam nebyl, pouze ošklivý text na červeném pozadí a prosba o ohodnocení služby. To naprosto znepřehledňovalo komunikaci.

Následně jsem si omyl uvědomil a napsal odpověď, v jejímž předmětu bylo trackovací číslo.

Po měsíci jsem měl fakturační údaje změněné. Paní mě varovala, ať si stáhnu veškeré faktury ze samoobsluhy, že se smažou. To se taky stalo.

Nechci kritizovat Vodafone za to, že někde udělali chybu. Nejspíše jsem ji udělal já, ale proč si dávají tak záležet na tom, aby co nejvíce ztráceli můj čas?

– Co možná nejsložitější cesta jak změnit fakturační údaje
– Samoobsluha smaže staré faktury při změně plátce
– Nedá se komunikovat na přímo
– Pro změnu údajů je potřeba doložit výpis z živnostenského rejstříku a vyplnit formulář
– Formulář je nutné vyplnit, vytisknout a naskenovat

K tomu všemu teď po mně KRUK chce peníze, které jsem kvůli tomu všemu zmatku buď nezaplatil nebo to spletli ve Vodafone, protože nevím za které měsíce jsem platil. Vždy zaplatím vše, co na mě vyskočí v samoobsluze. Prostě zmatek nad zmatek. Přijde mi to, že některé věci jsou u tohoto jinak skvělého operátora, prostě vytvořené tak, aby vás znechutily a zahltily.

– Proč Samoobsluha lidi motivuje k tomu, aby měli 4 místné číselné heslo? To je přece bombónek na rozluštění pro záškodníka
– Proč je samoobsluha tak pomalá a nepřehledná? Útrata, vyúčtování, nikdy nevím, kde mám zaplatit a zbytečně v aplikaci ztrácím vteřiny, když přece platba by měla být to nejsnazší z celé aplikace.
– Proč nejde ze samoobsluhy vypnout automatické dokupování dat? Když už jste mi to automaticky zapli, proč si to nemohu jednoduše vypnout a zase musím někam volat?

Přijde mi jako by byl Vodafone zhrzená přítelkyně, co si pořád vyžaduje pozornost.

No, to jsem se trochu rozepsal. Musel jsem to ze sebe dostat. Jaké máte s Vodafone zkušenosti vy? Já těžko definuji svoje rozčarování. Je to nějaký mix bezmoci změnit zbytečné plýtvání mého času a pocitu z toho, že neustále platím více, než bych měl. Jsem zmatkař a dělám chyby, ale proč nemohou být procesy Vodafone blbuvzdorné a svižné, abych nemusel neustále přemýšlet, co jsem zase udělal špatně?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *