Chytrý právník z dTestu – Miloš Borovička nachytal Vodafone na švestkách a tomu teď hrozí pokuta 1.000.000 Kč od Českého telekomunikačního úřadu.
To vše za službu automatické navyšování datového limitu. Poté, co vyčerpáte tzv. FUP svého datového balíčku se totiž stane jedna ze tří věcí:
a) Přestane fungovat internet
b) Internet se zpomalí na šnečí rychlost
c) Internet je stále rychlý, ale vy čerpáte data navíc
Někteří lidé si stěžují, se jim neočekávaně navyšují měsíční platby a jiní jsou zase rádi, že nemusí ručně řešit dokupování dat.
Nejen Vodafone navyšuje data automaticky.
Ovšem právě c) – dokupování dat by operátoři viděli nejraději, protože to znamená větší útratu zákazníka. Proto se operátoři rozhodli ke kroku, kdy vám data navýší automaticky, jakmile je vyčerpáte. A nastavili to všem a automaticky.
Ve Vodafone samoobsluze je možné zobrazit Službu Data nad rámec balíčku, ovšem není možné ji přes internet deaktivovat.
ČTÚ to na základě stížnosti právníka z dTestu vyhodnotil jako nekalou praktiku a požaduje pokutu. Vodafone se brání a podal rozklad.
Celá reportáž je zde: Operátor musí vrátit peníze.
Vodafone svoje automatické dokupování dat zavedl trochu neobratně už v roce 2014.
Navyšování dat u O2
I O2 novým zákazníkům automaticky službu navýšení dat aktivuje. Pokud si to však nepřejete, můžete službu při zřízení čísla deaktivovat přes linku nebo přes internet (Moje O2). Automatické navýšení dat však podle mých informací O2 nezavedlo u stávajících tarifů, jiných než O2 FREE.
Co si o tom myslíte? Jste se službou automatického navyšování dat spokojeni? Víte o ní vůbec?