Tento článek se netýká mobilních tarifů, ale věřím, že pro vás bude přínosný. „… jasně, slevím vám. Pošlete mi peníze přes terminál Sazky, bohužel nemám osobní účet…“ Tak zněla věta v telefonním hovoru s podvodníkem, který se ze mě snažil vylákat 1200 Kč. Jak se proti podvodníkům na Bazoši bránit?
Jak nakupovat na Bazos.cz „bezpečněji“
1) Ideální je se s prodejcem osobně potkat, zboží si vyzvednout a zaplatit mu na místě
2) Placení až po převzetí zboží. Pokud je Vám zboží posíláno poštou, tak trvejte na zaplacení až po přijmutí zboží. Bohužel je v takovém případě zase nechráněný prodejce, takže Vám na to většinou nepřistoupí. To je v pořádku.
3) Můžete prodejci peníze poslat dopředu na bankovní účet. V případě dobírky se lépe neochráníte, protože Vám v zásilce vždy může přijít třeba cihla.
4) Komunikujte vždy písemně přes e-mail a SMS tak, aby veškeré důležité informace byly někde zaznamenány. Můžete prodejci např. poprvé zavolat a následně s ním komunikovat přes SMS.
5) TIP: vyhledejte si obrázky zboží, které prodejce inzeruje, jestli je náhodou nestáhl z internetu. Použijte reverzní vyhledávač obrázků od Google
Red flags aneb varování
U každého obchodu si všímejte nesrovnalostí. Poslouchejte svoji intuici!
1) Prodejce chce poslat peníze přes terminál Sazky nebo jinou nestandardní metodou. Posílejte vždy na bankovní účet. V případě předání na policii ČR budou mít policisté snazší práci s nalezením, kdo peníze vyinkasoval.
2) Prodejce je velmi ochotný zlevnit a spěchá na poslání peněz
3) Prodejce se vyhýbá psaní SMS a e-mailů a pouze volá
Vždy naslouchejte svojí intuici. Když něco nesedí, obchod zrušte! Jaké máte zkušenosti s nakupováním na Bazos.cz a jiných inzertních serverech Vy? Co byste poradili jako nejlepší obranu proti podvodům?